Huhtikuun harjoittelut

Huhtikuu takana ja aika taas katsoa miten kuukausi meni. Hieman tuli jo tehtyä suunnitelmallista treeniä mutta kyllä huhtikuu meni kuten viimeinen puoli vuotta on mennyt, eli lähinnä fiiliksen mukaan harjoitellessa. Ehkä tilanne olisi eri jos alkuperäinen ajatus Karhunkierroksesta olisi toteutunut, mutta koska siirsimme sen ensi vuoteen on vielä jatkunut harjoittelussa lähinnä fiiliksen mukaan tekeminen, heinäkuu ja Ylläksen polut kyllä nopeasti lähestyvät ja on varmaan jo toukokuussa aika alkaa suunnata katseita sinne. Toki siltikään en aio jättää monipuolista liikkumista ja kahvakuulailu ja pyöräily tulevat kyllä jatkumaan vaikka fokus siirtyykin enemmän polkujuoksuun.

Huhtikuulle kertyi kuntoilua yhteensä noin 51 tuntia ja tämä jakautui aika monipuolisesti. Juoksua tästä oli noin 27 tuntia ja matkaa kertyi 223 km, josta polkujuoksua 82km. Pyöräilyä tuli kasaan noin 14h ja 204km ja maastossa mentiin tuosta noin 71km. Voimaharjoittelua tuli huhtikuulle noin 7h ja kehonhuoltoa nelisen tuntia. Eli aikalailla perinteinen kuukausi harjoittelun suhteen.

-J-

Edelleen mentiin vähällä treenillä, mutta tästä lähdetään nostamaan kilometrejä kohti Hetta-Pallasta. Työkiireet on painaneet päälle ja jotenkin on tuntunut siltä, että lepoa on tarvittu. Nyt on verkkokurssin materiaalit tehtynä ja kurssi startattuna, Sain myös kuukauden alkupuolella ensimmäisen korona-rokotteen, joka aiheutti päänsäryn, lihassärkyä ja vilunväreitä, vaikka kuumetta ei nostanutkaan. Pari päivää meni siitä palautuessa.

Juoksua tuli huhtikuun aikana noin 120km, josta iso osa oli pidempiä polkujuoksuja ja mäkitreeniä. Maastopyöräilykin tuli aloitettua talven jäljiltä heti 27km metsälenkillä. Kävelyä on tullut kiitettävä määrä, sitä tosin en mittaa kellon kanssa muuten kuin asiakkaiden kanssa etälenkkeillessä. Lihaskuntotreeniä tulee tehtyä 3-4 kertaa viikossa ja se on tällä hetkellä ollut lähinnä ylläpitävää sekä etävalmennusten treenien suunnittelua sekä videointia. Kehonhuolto kuuluu lähes jokaiseen päivään edes jollain tasolla ja kunnon huolto pari-kolme kertaa viikossa.

Uusi polkujuoksureitti tuli myös testattua nyt huhtikuussa välillä Nautela-Ankka ja siitä pääset lukemaan täältä. Lisäksi olen tänä keväänä alkanut vetämään ulkotreeniryhmiä, joista toinen on Turussa ja toinen Paimiossa. Myös Raisioon on tarkoitus jossain vaiheessa käynnistää oma ryhmänsä. Jos kiinnostuit lähtemään mukaan ulkotreeneihin niin laita viestiä joko sähköpostitse, Instagramin, Facebookin tai kotisivujen kautta niin saat lisätietoa niistä.

-T-

Share this post:

Write a Comment